Shopping – Fairtrade

Skriv en kommentar

1. marts 2013 af Vejen til Birkin

Forleden så jeg på arbejdet et tillæg til Politiken, der hed Fair Nok. (Ved ikke helt hvornår det var fra). Tillægget omhandlede Faitrade, noget som jeg desværre må indrømme ikke ligger helt i toppen af mit hoved når jeg skal handle ind mm. Tillægget var nu spændende og var inddelt i én side om Kaffe, chokolade mm. og ikke mindst tøj.

Når jeg hører om Fair Trade tøj, er det første jeg tænker på børnetøj, hvor jeg ved der er et stort marked for økologi, men ligefrem tøj til en undskyld mit udtryk “moderne kvinde” tænker jeg ikke ligefrem på.

Politikens tillæg henviste da heller ikke til alverdens producenter, men henviste til én hjemmeside, derudover har jeg har også selv søgt lidt på nettet. Desværre er min fordom om Fair Tarde/økologisk tøj, rigtigt. Jeg ved jeg er meget Lady Like i min stil, men det vil jeg nu gerne fortsætte med og der er der ikke så meget tøj som er økologisk der passer ind i. Jeg har nu fundet lidt jeg måske godt kunne finde på at købe, bare for at dulme min dårlige samvittighed.
 Fair trade

1. Fairtowear.dk, 2. fairtrends.dk, 3. fairtrends.dk, 4. fairtowear.dk, 5. fairtrends.dk

Jeg har desuden læst at H&M i marts kommer med en større kollektion i deres Conscious – mere bæredygtig mode regi. Jeg har i dag set hvad de har og det er så stort set ikke andet end ventetøj.

/Annette

Follow me on Bloglovin’

Skriv et svar

