Sommerferie – del 1

1

31. juli 2013 af Vejen til Birkin

Så er jeg hjemme igen efter 14 fantastiske dage. Ferien var splittet i 2 dele, hvorfor jeg vil beskrive den første del her og den næste en anden god gang.

Den første uge boede vi og besøgte nogle venner i Fort Lauderdale nord for Miami. Det var rent luksus, de har et ekstra soveværelse med separat badeværelse, så vi forstyrrede ikke mere end højest nødvendigt. Vores værter var så venlige at låne os den ene af deres 2 biler, én splinter ny Mercedes GLK, så vi var godt kørende. Desværre skulle begge arbejde, så det var mest om aftenerne vi sås, men det var super hyggeligt.

Vi fik dagene til at gå med lidt shopping og mere børnevenlige aktiviteter. Jeg shoppede ikke specielt meget til mig selv, det er ikke helt så sjovt for tiden… Vi besøgte Sawgriss mall 2 gange, da det er så stort, og det er her alle de store outlets butikker findes. Der er nu mest ting med hjem til Trolden og den kommende Fidus.

Hvad jeg derimod på det varmeste vil anbefale og dermed skriver mere om var vores dag i Miami Seaquarium. Det er bestemt ikke så store som Sea World (har jeg hørt) men jeg kan godt lide at det er faktisk er et sted der tager sig af dyr der er kommet til skade i nature, og deres formål er at kunne sætte dem ud igen. Nogle af dyrene er dog så slemt tilredte at de ikke kan sendes ud igen, og dem kan man så komme helt tæt på, hvis man som vi gjorde købte en VIP tur. VIP turen var en dyr oplevelse men bestemt alle pengene værd. Jeg troede ud fra beskrivelsen af denne VIP tur var sådan et arrangement med flere gæster og det blev svært at “komme til”. Nope – én af parkens ansatte fulgte os (altså os 3..) rundt til de forskellige dyr og vi snakkede med de respektive dyrepassere og fik endda lov til at fodre nogle af dyrene helt tæt på. Jeg vil især fremhæve at få lov til at fodre en sø-elefant nok er noget af det mest fantastiske jeg har oplevet. Wow, det dyr er stort, desværre var 2 ud af deres 3 sø-elefanter lamme i ryggen hvorfor de ikke kan sendes ud igen og det var derfor vi kunne fordre dem. På nederste billede kan ses en “lille” hun-elefant. Den skal sættes ud igen, så den har ingen menneskelig kontakt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA


OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nå, ja der regnede helt vildt den dag vi var der 😦

Èn af de andre dage var vi i Lion Safari Park – en amerikansk udgave af Knuthenborg Safaripark – men jeg har ikke før været så tæt på og fodret en giraf, som jeg kunne her – det var nu ret vildt og lige meget nok for Trolden der blev lidt bange.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

/Annette

One thought on “Sommerferie – del 1

  1. Hannah siger:

    Lyder fantastisk, Annette, sikke en skøn tur, og godt at se, du har det godt og ser smuk ud med maven:)

Skriv et svar

