Lidt diverse refleksioner

Skriv en kommentar

9. oktober 2013 af Vejen til Birkin

Så er min barsel startet og jeg skal nu gå hjemme et par uger og “slappe af”. Wow, jeg synes der er mange ting, der er blevet udskudt til min barsel. Fx ligner hjemmet et total slagmark, da vi skal have bygget et indbygget skab i vores “walk-in” closet (som ejendomsmægleren i sin tid kaldte det. Vi andre vil sige pulterkammer J ). Det gør, at vi har kasser og kufferter overalt, nå ja og pt. også byggematerialer.

Jeg skal også have styr på tøj til Fidusen. Trolden er et sommerbarn, så jeg har ret mange t-shirts og shorts, men nu skal jeg pludselig tænkte på uld-undertøj mm. Jeg ved at butikkerne ikke er lukket efter jeg har født, men jeg husker også tiden efter Troldens fødsel, hvor jeg ikke var meget for at forlade mine joggingbukser og dermed lejlighed.

Sidst men ikke mindst er jeg kommet til et stadie, hvor jeg er stor og ikke mindst føler mig GIGANTISK stor. Der er ikke længere så meget af mit tøj, jeg har det behageligt i (Det er også derfor jeg pt. er meget nærig med Outfit’s billeder). Graviditeten er begyndt at sætte sine spor, jeg er så småt begyndt at få vand i kroppen, og det med hele tiden at kunne mærke sin krop fordi der er en der sparker eller bevæger sig, det er meget meget mærkeligt.

Nå, men som overskriften lyder, sidder jeg også og tænker lidt over, de sidste 9 måneder, som jeg gerne vil dele med jer.

Bedste tøj køb: Jeg synes ikke selv jeg er gået total amok med ventetøj, som jeg ellers kunne have frygtet (da jeg ventede Trolden blev jeg “overtallig” på mit daværende arbejde, (som det så pænt hedder) i starten af min graviditet, så der var ikke så mange penge i kassen der) Jeg har primært købt tøj, som jeg mindst har vidst at jeg kunne bruge mens jeg er på barsel, såsom de løse bukser. Det jeg næsten har brugt mest og været gladest for, har været lange top fra Samsøe & Samsøe – nogen vil måske kalde det en kjole… Nå, men de 2 jeg har købt har virkelig reddet mange situationer under diverse bluser, som måske ikke har været helt lange nok…

Værste tøj køb: Jeg købte som noget af det første et par sorte “jeans” fra MamaLicious. Selvom jeg bestemt er en kjolepige, havde jeg lidt regnet med at jeg ville bo i disse bukser, hele graviditeten igennem. Bukserne har den “fejl” at efter 2 minutter som nyvaskede, er de så løse, at jeg ikke kan holde dem oppe. Og jeg har ikke købt dem i et nummer for store, nope min normale størrelse. Jeg føler mig derfor total utilpas i bukserne og har kun brugt dem meget få gange.

Det brugte jeg ikke nok: Sjovt nok er noget af det jeg købte, men som jeg bestemt ikke brugte nok også fra MamaLicious. Èn sort stram nederdel med lidt struktur. Jeg synes faktisk den er ret pæn, men tror måske jeg synes det har været for vinterlig, og da jeg har været gravid i de varmeste måneder – ja, så..

Bedste forkælelse: Både i sommerferien og her for nyligt, spenderede jeg på mig selv, én god gang graviditets massage. Det er nok noget af det bedste jeg gjorde for mig selv. Skal jeg se lidt id over min egen næse, så var det så fantastisk at have Trolden med i Legoland.

Ting jeg nåede: Der er sket en masse ting på mit arbejde, bla. Er min afdeling blevet nedlagt og jeg har fået ny chef. Jeg synes faktisk jeg nåede at få gjort et godt indtryk i den korte tid jeg havde til at vise mit værd, og det er jeg ret glad for.

Ting jeg ikke når: Da jeg ventede Trolden syede jeg ham et legetæppe. Det ville jeg også gerne have gjort til Fidusen, men det må jeg bare indse det når jeg ikke. Det er jeg super ked af, men sådan er det. Jeg prioriterer at være sammen med Trolden i stedet og så bruge lidt aftentid på min blog. Ja, der skal prioriteres hele tiden.

Nå, det var alt for denne gang

/Annette

Her et lille billede af hvordan mit tørrestativ ser ud i dag.. Med faderens “stolthed” på forreste række selvfølgelig J

DSC_1170

Follow me on Bloglovin’

Skriv et svar

