Klædeskabet – del 1

7

28. december 2013 af Vejen til Birkin

Efter næsten 9 måneder med ventetøj, så glæder jeg mig virkelig meget til at skulle bruge mit “normale” tøj. Jeg ved det ikke bliver foreløbigt, men efter inspiration fra Trine’s blog, så er jeg gået i gang med at se på mit klædeskab, og hvad jeg synes jeg mangler her.

Jeg indrømmer jeg har meget tøj, men jeg synes nogle gange det er svært at bruge tingene, med mere end blot én del. Jeg vil derfor i denne nye “kategori” jeg kalder Klædeskabet, tage udgangspunkt i nogle af mine favoritter i klædeskabet, som jeg dog sjældent bruger, da jeg har svært ved at sætte dem sammen med noget.

Jeg ved ikke har vist meget af det, men jeg elsker faktisk tøj med farve og mønstre. Jeg har en skjorte, som er én af mine total favoritter i skabet, men som jeg meget meget sjældent bruger, da synes den er lidt svær at style.

IMG_1858

Min See by Chloé skjorte er vel efterhånden 3-4 år gammel, men jeg har ikke brugt den super mange gange. Jeg har brugt den med en sort nederdel, men jeg synes bestemt ikke den kommer til sin ret derved. Jeg vil gerne kaste mig ud i at kombinere flere mønstre på én gang, hvilke jeg ikke gør så meget i. Det har jeg dog besluttet skal være slut, og jeg har fundet lidt ideer til noget jeg kunne finde på at style skjorten med.

Klædeskabet del 1

1. Da skjorten er lidt løs i snittet, tænker jeg at en pencil skirt er pænest. Denne røde fra Edith & Ella, vil sætte kulør på, men alligevel på en klassisk måde. Skoene er jeg faldet fuldstændig for, det er lidt specielle dog klassiske, lige som jeg kan lide sko. Det er et mærke der hedder L’ Autre Chose, som jeg aldrig har hørt om tidligere. 2. Ja, jeg får nok ikke råd til den lyseblå chloé nederdel jeg tidligere har vist, men så er denne da et godt alternativ. Den er i uld også fra Edith & Ella, støvletterne er fra Guess. 3. Denne guld nederdel fra Baum und Pferdgarten hænger allerede hjemme i mit skab, men har faktisk ikke før nu overvejet at det var en kombinationsmulighed, så længe jeg sammensætter dem med fx lange  lidt grove støvler, som fx disse fra Zara. 4. En mørkeblå nederdel fra Ganni med lidt struktur i stoffet tror jeg også kunne være flot,  jeg kunne godt finde på at sætte et par støvletter som disse fra Zara til, for at bryde det lidt ellers “pæne” look. 5. Hvis nu der virkelig skal farve på, kunne jeg godt finde på at sætte skjorten sammen med denne nederdel fra Whistles. (Jeg har én pencil i samme farve fra H&M.) Støvletterne fra Zara har jeg vist før, men jeg synes virkelig de er flotte og regner også at det bliver et af mine udsalgsfund her til januar.

Det har været en virkelig god “øvelse” for mig at lave dette indlæg, da jeg har tænkt meget over hvad jeg kan bruge skjorte til.

/Annette

Follow me on Bloglovin’

7 thoughts on “Klædeskabet – del 1

  1. Trine Lykke siger:

    Super godt indlæg, det sætter virkelig tankerne igang. Nu ved jeg godt du skriver den ikke kommer til sin ret til sort, men min første tanke var at den ville være laber til læder, nederdel eller bukser…

    Når den engang kan komme på igen må du vise hvordan du har tænkt dig at style den… 🙂

  2. sofiescloset siger:

    Jeg kan godt lide den her type indlæg. De inspirere ligesom til at bruge tøjet til mere end blot det “normale” 😀

  3. Trine Lykke siger:

    Jeg vil bare lige ønske dig et godt nytår. Jeg glæder mig til at følge dig i 2014 også!

  4. […] synes desuden en del af de nederdele jeg viste i Klædeskabet del 1, også kan bruges til […]

Skriv et svar

