Klædeskabet – del 2

Skriv en kommentar

29. januar 2014 af Vejen til Birkin

Jakker/Blazere burde egentlig være en del af min garderobe, da det passer pænt med den ladylike stil jeg prøver at holde mig til. Men i min gennemgang af mit klædeskab, har jeg opdaget at jeg; For første ikke har mange jakker og dernæst stort set ikke har én eneste taljeret. Derudover har jeg også en del mønstret, som igen er svære at sætte sammen med noget andet.

Jeg ved ikke helt hvorfor jeg har købt så mange jakker uden form, eftersom de jo intet godt gør for mig og min figur. Og de mønstrede er ligeledes et problem, da jeg ofte har en mønstret nederdel på eller skjorte, ja så er det meget sjældent jakkerne kommer på. Jeg ved jeg bliver draget af ting med print, uden at tænke på garderoben derhjemme – dette skal jeg laves om på.

Èn af de jakker jeg er gladest for denne ternede fra Olga Piedrahita. (Jeg har tidligere vist noget fra denne designer, som jeg ikke tror så mange herhjemme kender. Men jeg har planer om at fortælle mere om hende en anden gang) Men jeg bruger den meget sjældent.

IMG_1898

Jeg vil her inspirere mig selv til at bruge jakke noget mere og så med et bælte i taljen. (Jeg har derfor fotograferet den med et par nåle i taljen)

Kldeskabet del 2

1. Mest oplagt er det nok med en sort T-shirt og sort nederdel med vidde, og så et meget farvestrålende bælte, det tror jeg bliver en kombination jeg kan se mig selv i mange dage. Jeg overvejer dog også en hvid T-shirt med lidt blonde, som denne fra Selected FemmeJeg købte i sommers et bælte fra Polo (Tror nok det er til mænd, men jeg synes det er flot), som minder meget som dette. Selvom jeg ikke ejer et par, er jeg blevet ret vild med looket med lette ankel støvler, som fx disse.

2.

Jeg tror faktisk også jakken vil være pæn til en lyseblå nederdel og jeg fandt også et virkelig flot eksemplar fra Baum und Pferdgarten, i hvad der på nettet ser ud til at være en meget let udgave. Men jeg købte jo rent faktisk sidste sommer en kjole jeg aldrig har brugt, den tror jeg bestemt kan bruges her. Jeg kunne godt finde på at sætte mit grønne By Malene Birger plastik bælte i taljen og så disse mørkeblå sko. (Jeg har endnu ikke vist jer dem, men de står hjemme i mit klædeskab – en julegave fra manden)

Jeg synes desuden en del af de nederdele jeg viste i Klædeskabet del 1, også kan bruges til jakken.

/Annette


Skriv et svar

