Tøj uden kemikalier

2

7. juni 2014 af Vejen til Birkin

I gårdagens udgave af FashionForum, er der en artikel om at Burberry inden 2020 vil fjerne kemikalier fra deres forsyningskæde. Som jeg tidligere har skrevet, så er jeg blevet mere og mere bevidst om den måde hvorpå tøjet fremstilles, og prøver også at vælge det mest miljøvenlige og hvor der i det hele taget tænkes på bæredygtighed. Det er ikke altid nemt, men jeg har det i baghovedet.

At nu Burberry har valgt denne vej, er bestemt et fornuftigt skridt, og jeg håber da bestemt at det får andre luksusbrands til at gå samme vej, for når først de er der så kommer highstreet efter..

 

/Annette

Følg min blog på Bloglovin

 

2 thoughts on “Tøj uden kemikalier

  1. Modedullen siger:

    Ikke for at ødelægge din entusiasme, men nu står der jo faktisk ikke, at de vil fjerne ALLE kemikalier (det har jeg faktisk også svært ved at se, hvordan de vil gøre – en del af kemikalierne bliver jo netop tilsat, så stoffet / tøjet ikke får møl, udsætter arbejderne for unødig brandrisiko eller går i forrådnelse under den lange produktions- og transportproces) – de vil derimod arbejde på at fjerne 11 navngivne kemikalier.

    Iøvrigt er highstreet-kæderne allerede med i HZDCs program – både H&M og Inditex (der står bag Zara) er tilsluttet det program, som Burberry nu også har tilsluttet sig. Så om noget er Burberry last mover og high street’en er first mover 😉

    Mere info her: http://www.roadmaptozero.com/index.php

    Mvh
    Mette

    • Hej Mette.

      Tak for input.

      Jeg ved de ikke vil fjerne alle kemikalier, men “Rom blev jo heller ikke bygget på én dag”, og der er også lang tid til 2020, og det kan ske meget, men jeg håber fortsat at tøjindustrien kan mere miljøbevidst.

      Mht hvem der er first-movers eller ej, Jeps du har ret når jeg får set listen igennem. (Der mangler nu fortsat nogle af de store high-street kæder eller i særdeleshed dem der leverer tøj til supermarkederne), men så er Burberry måske den første af lukusbrands?

      /Annette

Skriv et svar

