TV 2 Fri laver tv om amatør-skræddere

12

25. august 2014 af Vejen til Birkin

Tidligere på sommeren så jeg at TV 2 fri søgte deltagere til et ny sy koncept program for amatør syere. For at være ærlig tiltalte det med at komme i TV mig ikke synderlig meget, men jeg er så træt af at mange tror at når man syr så er det kun til børn eller også er man en bedstemor. Jeg meldte mig derfor til casting, og viste nogle af mine kreationer.

 

Jakke Kjole med detalje i indsnittet

2 af de 3 kreationer jeg sendte ind

Jeg blev ringet op af en caster, og talte med hende i 1½ time. Det var lidt vildt og faktisk ret sjovt. Jeg gik dog ikke videre.

I dag har jeg så læst en pressemeddelelse om programmer der kommer til at hedde ‘Klar, parat, sy!’. (Konceptet er meget som ‘Den store bagedyst’) Det er et engelsk koncept hvor det hedder ‘The Great British Sewing Bee’.

Jeg er så glad for at jeg ikke blev udtaget, for produktionen er netop blevet ødelagt og opfylder total alle de fordomme der er om amatør syere. Der står i pressemeddelelsen at vi skal møde en drag queen og én der syr til sine rollespil, hvad med os helt almindelige der bare godt kan lide at sy??

/Annette

Følg min blog på Bloglovin

12 thoughts on “TV 2 Fri laver tv om amatør-skræddere

  1. Helt “almindelige” mennesker er vist bare ikke godt TV. Desværre. Jeg kan godt forstå, at du er glad for at du ikke gik videre under de omstændigheder.

  2. henrikja siger:

    med den pressemeddelelse der er, kan jeg godt se, at du tror det kun er “ualmindelige folk” Men som den ene af deltagerne, kan jeg da kun sige at drag og rollespil kun er to ud af ti, resten af os er jo bare almindelige mennesker med almindeligt arbejde……. og det er de to andre forøvrigt også!!!!!

  3. Michael skytte siger:

    Jeg er også nødt til at knytte en kommentar! 🙂 der er ca 500 tilmeldte til programmet da de skulle finde ti stks.:)
    Det er en ret stor frasortering, de har selvfølgelig været inde og kigge på at få nogle forskellige personer, personligheder og ‘kultuerer’ ellers blir det da kedeligt.!
    – der er mange forskellige med i programmet.! Jeg tror du bliver overrassket når du først ser det. For vi er alle almindelige mennesker, der syr forskellige ting. Om det er rollespil, dragkostumer eller børnetøj- så er det vel stadig at sy……?!?!?
    Eller er jeg forkert på den…:) intet surt opstød, bare en tanke og information! 🙂

    OG forresten! Tak fordi du synes jeg ødelægger produktionen! 🙂
    Jeg gad godt hvide hvilke fordomme det er du føler der er omkring amatørskræddere???????

    glade hilsner ‘Dragqueenen der ødelægger programmet.’ UPS! 🙂

  4. historyseamstress siger:

    Hej!
    Jeg er det virkelig ked af at du ikke mener at hverken dragqueens eller rollespillere er almindelige mennesker. Har du ingen skør hobby? Eller skal det kun være kedelige Hanne fra Slagelse der skal deltage fordi hun har syet tøj fra hun var 18? Jeg selv var heldig at komme igennem nåle øjet. Og jeg katagoriserer mig som værende normal med en anderledes hobby 🙂 måske du skulle lade fordommene ligge. Du er velkommen til at tjekke min unormale blog ud til et hvert givent tidspunkt. Alle er velkomne ved mig, også dragqueens og rollespillere 🙂

    • Tillykke med at du er kommet gennem nåleøjet, jeg ved at det er et TV-show og her skal alle typer af amatørersyere repræsenteres.

      Jeg både syr og brodere, så jeg er vant til fordomme herved.
      Håber det var en fornøjelse af være med 🙂

      /annette

  5. Karin Castens siger:

    Jeg er en af “rollespillerne” i programmet – som i øvrigt også gladeligt syr almindelige ting såsom sommerkjoler etc. til mig selv. Jeg er udmærket godt klar over, at man har valgt at caste drags og rollespillere som deltagere som krydderi blandt de mere “almindelige” deltagere, for tro mig, hvis der er noget vi 10 meget forskellige mennesker har lært, så er det, at “godt tv” er gud. Det er vilkårene vi har sagt ja til, som blandt andet har betydet, at vi har haft kameraer HELT op under næsen, hvis opgaven gik os imod og vi brød ud i tårer. Det har været en stor oplevelse at være med, men også benhårdt på en række forskellige områder. Måske det var en forklædt velsignelse, du ikke kom med?

  6. JB siger:

    Tja… så meget for almindelige mennesker… Helt enig i kritikken fra http://close-up.dk/anmeldelser/paradis-for-stemte-ser/#.VDhFNHkcTDc
    “… formåede ’Klar, parat, sy!’ i hvert fald ikke at overbevise om, at det er andre end praktiske mangebørnsmødre, hyggelige bedstemødre og homoseksuelle med stemte s’er og store armbevægelser, der interesserer sig for at sy…”

    Det viser sig at det er bare ikke fordomme, men konstateringer. Sssssssssyyyyyy!

Skriv et svar

