Tid til børn, karriere, mand og så lige en blog.

4

18. september 2014 af Vejen til Birkin

Nå, men i forlængelse af mit barsel netværk, har jeg jo prøvet at “indføre” nogle tiltag i dagligdagen for at få alt til at fungere. Jeg vil jo gerne være så meget sammen med drengene som muligt, men vil også gerne passe et arbejde eller en karriere om man vil.

 

  • Jeg henter de fleste dage, og fra jeg har parkeret på parkeringspladsen ved børnehaven til ungerne sover, så ligger min telefon i min taske. (Den kommer først i tasken der, for efter jeg har fået pendler tid i bilen, er det super dejligt lige at kunne snakke med nogle af de andre veninder, der også sidder i deres biler).
  • Jeg har i flere år nu lavet madplaner og vi har købt ind én gang om ugen. Det gør vi fortsat, men jeg prioriteter i højere grad at maden skal kunne “genbruges” så jeg ikke skal lave mad hver dag. Noget jeg vil til at “indføre” men endnu ikke har gjort er at jeg vil til at forberede lidt mere aftenen forinden, for derved at kunne bruge tiden sammen med drengene i stedet for at jeg skal bruge for lang tid i køkkenet. Den store hjælper engang i mellem og det er super hyggeligt og er også noget jeg tænker over når jeg laver madplan.
  • Fremover købes der ind når ungerne sover, eller via nettet. Heldigvis er der flere og flere butikker der har åbent til kl. 22, og flere og flere analyser viser også at de der net-supermarkeder ikke er så meget dyrere end at handle i et almindeligt supermarked.
  • Rengøringen er noget jeg normalt har udliciteret til Manden, men her vil vi købe os fra det fremadrettet. Han gør som regel rent om aftenen, men den tid han bruger på det, kan og skal bruges til noget mere fornuftigt.

 

Jeg synes egentlig det er så få ændringer, at jeg er sikker på at der fremover nok skal blive tid til unger, job og ikke mit lille hyggeprojekt – bloggen..

 

/Annette

Følg min blog på Bloglovin

4 thoughts on “Tid til børn, karriere, mand og så lige en blog.

  1. Det er faktisk pudsigt, at der ikke skal mere til Annette – for du har helt ret. Det er små ting, der gør at vi både får tid til unger, os selv og hinanden. Jeg har i dette øjeblik trykket “send” på min første nemlig.com bestilling, så jeg slipper for at skulle ud og tåge rundt på mandag efter job, hvor jeg egentlig bare meget hellere vil hjem og sige hej til Musse, som har været hos sin far i 6 dage… så ja, nu kan jeg bare smutte hjem i stedet for og så ringer det på døren mellem 17-18 og alt fra både oliven-olie til blomster leveres op til 1. salen…
    Det er jo næsten ligesom juleaften 🙂
    Anne

    • Glæder mig til at høre din vurdering
      Jeg har faktisk ikke prøvet at handle supermarked varer ind på nettet endnu
      Jeg var endnu engang i Føtex lørdag aften kl 20.30… Lige inden lukketid, det tager 15 min at handle ind til hele ugen… Ok, måske ikke det mest spændende at gøre en lørdag aften, men jeg havde nok bare ligget på sofaen alligevel 😉

      /Annette

      • Jeg kan finde på det samme – så er heeelt med på den front.

        Min udfordringer har været, at jeg jo ingen bil har, og så er det vanskeligt at købe stort ind. Det gør så, at jeg jo skal købe ind mange gang om ugen, og det bliver man altså også vanvittig af…

      • Hvordan gik det med Nemlig.com?

        Ja, uden bil ville jeg heller ikke kunne handle sådan ind til en hel uge. Der er også nogen der synes det er kedeligt og ikke særlig spontant, men det forstår jeg nu ikke. Det er jo ikke sådan at bare fordi at der ligger en madplan, at vi så ikke kan være spontane. I aften fx var der stegt lever på den lokale bistro, og det elsker manden, så må vi vente med græskar suppen til i morgen 🙂

        /Annette

Skriv et svar

