Skønhedsprodukter – Ansigtet

Skriv en kommentar

12. januar 2015 af Vejen til Birkin

Jeg har ingen forstand på skønhedsprodukter, og jeg går faktisk ikke så meget op i det. Det skal bare være “rart” at bruge og “fungere”. Jeg har derfor gennem årene også skiftet mange gange. Og da jeg har den uvidende holdning at en øjencreme skal være af samme mærke som dagcremen mm., så kan det være en dyr affære. Jeg har derfor også prøvet dyrere og billigere mærker.

 

Grunden til skiftene har ofte været øjencremen, som jeg synes har været svært at finde en der var god. Men for 2 år siden fik jeg en prøve, som jeg straks kunne mærke på mine øjne, på en positiv måde. Jeg er nu 100% skiftet over til Dior’s Capture Totale, som giver en masse fugt og så lidt til de begyndende rynker.

 

De fleste dage starter jeg med en serum både til øjnene og ansigtet. Især den til øjnene er en fryd at tage på. Den er sådan lidt kølende, virkelig dejlig følelse om morgenen. Helt præcis hvad den gør, det er jeg altså ikke klar over, men rar det er den.

Dior Capture totale

Øjencremen er sådan lidt cremet, men fedter overhovedet ikke. Dagcremen er sådan lidt federe i det og det tager da også lige et minuts tid før huden ikke skinner efter at jeg har taget den på, men det er hurtigt væk.

Dior Capture Totale

I efteråret kastede jeg mig så ud i at prøve en BB-creme med lidt farve i. Det skal lige siges jeg har aldrig før har brugt foundation, da jeg har en evig frygt for at det kan ses for meget. Jeg synes dog hurtigt at jeg lærte at ligge den på i et fint lag uden at jeg er bange for at man kan se en kant. Jeg prøver nu med en foundation-børste det synes jeg er lidt sværere end med fingrene, men øvelse gør mester.

 

Hende den søde dame i Dior standen hos Magasin, viste mig også en Glow Maximizer, som er perfekt til os med komplekser over noget i ansigtet. Jeg bruger lidt af den på næsen, og synes at det får den til at synes lidt mindre, om den gør det ved jeg ikke, men troen kan flytte bjerge. Den kan også bruges til at fremhæve kindbenene.

Dior

Når jeg nu ikke helt ved hvad de forskellige ting jeg putter i hovedet gør, hvorfor er det så lige at jeg bruger dem og ikke mindst mange penge på dem? Jeg ved jo ikke hvordan jeg ville se ud, hvis jeg ikke brugte dem? Nu er det ikke sådan jeg selv har lyst til at stoppe med at bruge cremer i den ene side af ansigtet bare for eksperimentets skyld. Desuden er det for mig det at bruge en lækre creme, som jeg synes er rare at tage på og nyder at åbne fordi krukken er flot det hele værd. Det kan selvfølgelig være en dyr “vane”, men når jeg tænker på hvor meget glæde jeg får af at smøre mine cremer på mig om morgen og nyder den ro der heldigvis ofte følger med i de minutter de tager, så er det en pris jeg med glæde vil betale.

 

/Annette

Følg min blog på Bloglovin


Skriv et svar

