Ugen der gik #3

3

6. april 2015 af Vejen til Birkin

Så blev det mandag aften, ungerne er puttet, madpakkerne er smurt, der er lagt tøj frem, påskens sidste vask er i tørretumbleren og jeg har sat mig foran PC’en med et glas vin. En helt igennem dejlig påskeferie er ved at være slut.

Med 2 små børn har jeg efterhånden lært ikke at lave de helt store planer for det er sjældent de kan holdes, og det har i denne påske været fantatisk. Vi har virkelig fået slappet af og hygget os. Der er endda dage hvor ungerne ikke nåede at få tøj på, men bare tøffede rundt i deres pyjamasser. Det var hvad vi havde brug for. Fidusen har stort set været syg siden februar, hvor han tog en ordentlig tur med lungebetændelse, så det var også vigtigt at få ham rask og ikke mindst få noget mad i ham. Der i februar tabte han 1 kg, hvilke er rimelig meget når man vejer 10, og han har bare ikke kunne tage det kilo på igen, da han mere eller mindre har småskrantet lige siden. Jeg tror til sidst på disse 10 dage at det er lykkedes, hvilke er så dejligt og lidt af en lettelse.

Manden har derudover haft en virelig travl periode på jobbet, så jeg har været lidt mere hængt op herhjemme end normalt, så jeg trængte også til at slappe af. Dette plus lidt sygdom, resulterede også i at jeg stort set sov den første lørdag væk. Da vi ikke har set så meget til hinanden den sidste månedstid, har vi også nydt hinandens selskab og lejet en masse film. Jeg kan bestemt anbefale “Gone Girl” med Rosamund Pike og Ben Affleck. Jeg kan godt forstå at hun fik en Oscar nominering.

Udover at slappe af har vi nu også været praktiske, jeg har blandt andet ryddet op og smidt ud. Været lidt i haven og kratte lidt, nok mest fordi jeg synes det var hyggeligt. Jeg har også vasket vinduer, hvilke er en stor bedrift i sig selv.

Ellers har Påskerferien stået i børnenes tegn. Wow, vi har fået tegnet og ikke mindst lavet perler. Ham den store på snart 5 år er i en rigtig superhelte alder, så da jeg fandt nogle skabeloner med superhelte på Pinterst til Hama perler, var jeg bare den bedste mor.

Superhelt i HAMA

Jeg prøver engang i mellem at huske at give hver af de 2 drenge lidt 1:1 tid, så i denne uge tog jeg Trolden med på Den Blå Planet. Vi tog afsted med Miss M og hendes datter, det er nu lidt sjovere. Det er så fantastisk at ungerne nyder hinanden selskab, når jeg nu nyder moderens. Det gør det hele lidt nemmere. Det er faktisk også så nemt at være afsted med én der har børn på nogenlunde samme alder, for de ved hvornår nok er nok mm.

20150331_134959

Nå, nu vil jeg sætte mig ind på sofaen sammen med manden og nyde den sidste aften inden hverdagen går løs igen. Men heldigvis med plus på den mentale konto.

 

/Annette

 

3 thoughts on “Ugen der gik #3

  1. cfashiondk siger:

    Herhjemme er det manden der laver Hama-superhelte-plader 😉 det er nu meget hyggeligt.

Skriv et svar

