Ugen der gik #7 – Med småbørn i Toscana

Skriv en kommentar

23. juli 2015 af Vejen til Birkin

Ja, der har været lidt stilhed på bloggen her den seneste tid, hvilke skyldtes at jeg siden april har haft vildt travlt på jobbet, og her de sidste par uger så har jeg holdt sommerferie.

Årets sommerferie gik til Toscana – nærmere bestemt Castello di Modanella, som ligger i Rapolano Terme ca. 25 km fra Siena. Ferien var sammen med mine forældre, samt min bror, svigerinde samt 2 unger på hhv. 13 og 11. Vi har aldrig tidligere holdt ferie med andre

Toscana

Det er en mere eller mindre nedlagt vingård, lidt produceres der fortsat, hvor tjenesteboligerne er ombygget til ferielejligheder af forskellige størrelser. Slottet har 3 områder med ferielejligheder, som alle har hver deres svømmepøl.

Jeg er vild med Italien, og i særdeleshed Toscana, men for dette område af Toscana er nu ikke det mest interessant jeg har besøgt. De nærliggende byer var meget præget af industri, blandt andet et marmor stenbrud tæt på hvor vi boede. Dette bevirkede også at de der hyggelige gamle byer ikke var det der var lige i nærheden, hvilke skabte lidt udfordringer for os.

Når Manden og jeg rejser med vores børn, så er det meget på deres præmisser, for når de har det godt, så har vi det godt. Dvs. det der med at holde dem oppe til sent om aftenen for at kunne gå ud og spise er bare ikke os. For så har vi 2 børn der fortsat står op kl. 6.30, men er så trætte da de kom sent i seng og så er de bare ikke sjove at være i nærheden af – vi har prøvet. Nå, men det betød at vi spiste hjemme hver aften, med undtagelse af mine forældres guldbryllup.

Til guldbrylluppet var de selvfølgelig med, og begge klarede sig så fint, trætte dagen efter, men det var vi vist alle. Vi kom uden om det med de sene aftner ved at vi gik ud om dagen. Vi var jo alligevel tidligt oppe, så vi havde været i poolen, men da solen alligevel blev for stærk, så kørte vi til en by, hvor vi spiste frokost med efterfølgende tur og ikke mindst is. Dvs. ungerne fik is, jeg fik kaffe.

20150714_151806

Nå vi så kom hjem, kunne vi lige nå at nyde poolen lidt mere, inden vi spiste aftensmad. Da vi havde fået varm mad til frokost, stod den de fleste aftner på diverse pølser og ost, det bedste var Italien selvfølgelig.

Ellers var vi kun på 2 udflugter, begge til outlets. Jeg husker ikke hvad det første hed, da jeg ikke synes det var særlig interessant. Det andet outlet derimod, troede jeg ikke eksisterede i virkeligheden – “The Mall” – Her var der blandt andet Gucci og Prada, som de 2 største, men Armani og Valentino og Marni var der også blot for at nævne nogle af de italienske, der var også Burberry, Dior med flere.

Outlet The Mall

Det var fantastisk og sikke butikker og sikke udvalg. Jeg synes virkelig at det virkede som tidligere kollektioner og ikke blot tøj/tasker produceret til outlets. (Jeg fik shoppet lidt, som jeg vise ved en anden lejlighed). Ok, at shoppe på outlets er måske ikke så børnevenligt, men moderen skal jo også holde ferie, og vi holdte det virkelig til et minimum. Den dag kørte vi tidligt hjemmefra, var i området med butikkerne til og med frokost og så kørte vi hjem i poolen. Derudover var vi så heldige at min brors unger kørte med os, og så var vores børn bare glade.

Vi spiste i øvrigt frokost på Gucci café. Der skal måske ikke så meget til at imponere mig, men blot det at servere salaten i en lækker plastisk skål i stedet for en tarvelig én, det gør bare hele oplevelsen så meget lækrere, og det var lækkert.

20150713_131717

Det er første gang vi har rejst med andre børnefamilier og jeg ved da det er fætter/kusiner, så er de mere large over for de små, men hvor havde alle 4 det bare fantastisk med hinanden. De legede så godt sammen. Så alt i alt en dejlig familie, med hensyn til alle. Nu står den på hverdagen igen.

/Annette

Følg min blog på Bloglovin

Skriv et svar

