DIY – Halloween poser

Skriv en kommentar

23. oktober 2015 af Vejen til Birkin

Jeg er normalt ikke til alle disse nye “helligdage” der kommer fra især USA, såsom Valentine og Halloween. Men Halloween kan jeg simpelthen ikke komme udenom med 2 unger i huset. Så i stedet for at kæmpe imod, så er jeg gået med på legen.

Sidste år, da vi blev total overrasket over interessen fra Troldens side, havde jeg ingen “pose” eller lignende til at gå “slik eller ballade” med. Dette skulle være anderledes i år.

Halloween pose

Her min beskrivelse af hvordan jeg gjorde.

  • ½ meter orange lagenlærred
  • Et stykke filt (Pandurohobby havde sådan nogle små stykker til 13 kr.)
  • Piberensere

Hallween pose - materialerne

Da jeg ikke havde en skabelon eller noget, er det fri fantasi jeg har brugt.

Jeg har lavet poserne runde, da jeg umiddelbart syntes dette var det nemmeste. At sy hjørner kan blive så grimt. Jeg valgte en diameter på 14 cm, hvilke giver en omkreds på ca 44 cm. (HUSK SØMRUM)

Halloween pose - skabelonen

 

Jeg valgte at lave en skabelon i mønsterpapir, mere gravede kan sikkert klippe i stoffet med det samme.

Dertil skal der også en hank, denne har jeg ikke illustreret her. Jeg lavede den relativ bred, dvs. 2 cm og dertil sømrum. Længde afhænger meget af børnenes højde. Jeg lavede den til mindstemanden lidt korte, så posen ikke rammer jorden.

Jeg valgte at lave både bund og side i dobbelt stof, for at give poserne lidt mere hold.

Jeg synes desuden at det var nemmest at sy “edderkopperne” på inden jeg satte siderne på bunden. “Edderkoppens” krop er oval og det lavede jeg i frihånd direkte i filten. Jeg satte “edderkoppen” på stoffet med nåle og derefter de 4 piberensere ind i kroppen.

Halloween pose - Edderkoppen sættes på

Jeg valgt, den lette løsning, som er at lade piberenserne gå igennem kroppen, dermed sidder de bedre fast. Pas dog lige på når du syr, at du ikke få nålen direkte ned i piberenseren, for så knækker den (Erfarings udveksling..) Jeg syede med simple zig-zag.

I den ene af de 2 poser, puttede jeg vat i “edderkoppens” krop. Dette gjorde jeg ved at sy rundt i kanten og lade 2 cm være åbne og efter vatten var lagt i, så syede jeg dette. Jeg synes ikke det gav den store effekt, hvorfor jeg ikke gjorde det på den anden pose.

Halloween pose - endeligt resultat

Herefter samlede jeg “benene” så jeg kunne sy siderne på bunden.

Halloween pose - siden sys på bunden

Derefter syede jeg hanken på (Hvilke jeg ikke fik taget et billede af) og så er der 2 poser klar..

 

/Annette

 

Følg min blog på Bloglovin

 

Skriv et svar

